Mes de desembre a La Comunitat

S'està mostrant 7 entrades - de la 1 a la 7 (d'un total de 7)
  • Autor
    Entrades

Aquest mes de desembre el dediquem al tema de “l’ombra”. Les parts de nosaltres que neguem o reprimim. De vegades, per exemple, sentim antipatia cap a una persona -sense que res ho provoqui–, o descobrim un tret “inacceptable” en nosaltres… O en els altres.
    Dimecres dia 7 en parlarem amb la psicòloga Emma Ribas. Com sempre, a través de Zoom, a les 19.00 (moltes i molts de vosaltres coneixeu la Dra.Ribas del Retir L’art de viure, de les ferides d’infància)

I dimecres dia 21 en parlarem amb el psicòleg Xavier Guix, al Club de lectura, a partir del seu llibre “La ley del reflejo”.
    De retruc, aquest mes, també comentaré el tema de l’ombra a la novel·la “El cas misteriós del Dr.Jeckyll i Mr.Hyde”, el clàssic d’Stevenson.

Com sempre, ja teniu a la vostra disposició la meditació del mes, enregistrada (meditació no-dual).

Una abraçada, i ens veiem dimecres de la setmana vinent. Recordeu que podeu accedir als enregistraments de les trobades, si no ens podeu acompanyar en directe.
    Gaspar Hernàndez

La psicoterarapia ajuda o pot generar més ombra al posar llum a certes arees de la nostra vida de les que no erem concients? Generant malestar on abans no n’hi havia.

Relació entre els models psicoterapèutics i l’ombra? La iatrogènia de les intervencions i de les terapies. Anem amb un problema i lluny de resoldre’l el fem més gran. Cal tant autoconeixement quan tenim una vida “aparentment funcional”? No psicologitzem massa?

Com influeixen els cicles vitals en l’ombra?

Vivim en una societat on sembla que tots podem viure aquell present que volem sense tenir en compte com condicionen els diferents moments de l’etapa vital. Hi ha parts de nosaltres mateixos que responen a expectatives de l’entorn més enllà de les propies creences. En un joc de miralls on potser no som tant lliures, o si.

Montse, pregunta molt interessant. La plantejarem a la propera trobada via Zoom, del día 21 de desembre, a les 19.00.
    Una abraçada,

Bona tarda,
    Acabo d’escoltar-vos a la trobada del dimecres 21. M’ha agradat moltíssim i us volia felicitar el Nadal amb aquesta idea que ens ha compartit el Xavier Guix;
    Que tots tingueu un bon naixement de la llum del món dins vostre i que la vostra divinitat s’il·lumini a dins del vostre cor 💖🌟💫

Moltes gràcies, Mónica, i molt bon Nadal també per a tu! Ens veiem a la propera trobada, l’11 de gener. Una abraçada

Hola a tot@s, fins ahir no vaig poguer escoltar la xerrada sobre l’ombra, que vaig trobar tan interessant com complexa.
    El Xavier va expressar en paraules la reflexió que em vaig fer fa uns anys, quan vaig començar el camí de l’Auto descobriment:les situacions que passen a la vida ens afecten de manera desigual, tot depèn de la interpretació que cadascú en fa, depenent de les seves vivències, ego, valors…
    I m’he sentit molt identificada i agraïda pel seu especial missatge de Bon Nadal.
    M’ha fet recordar a una molt bona amiga, que està en un procés de dol molt dur, amb molta ràbia i dolor, i em referia que no suportava que la gent li digués “Bon Nadal, Bones Festes”. Ella no és hipòcrita i no pot gaudir de les festes amb plenitud, preval el seu dolor.
    Li desitjaré a la manera del Xavi, més respectuosa, amable i amb molt de sentit. Moltes gràcies per compartir i millor 2023 per tots

S'està mostrant 7 entrades - de la 1 a la 7 (d'un total de 7)
  • Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.