Mes de febrer a La Comunitat

S'està mostrant 4 entrades - de la 1 a la 4 (d'un total de 4)
  • Autor
    Entrades
    Gaspar Hernandez
    Superadministrador

Aquest mes de febrer a la Comunitat L’art de viure parlarem de “Les Lleis de l’Univers”  amb el Dr. Miquel Samarra. Amb ell també parlarem de medicina holística. Serà a la primera trobada, el dimecres 7 de febrer, a les 19.00

I a la segona trobada, el dia 21, al Club de Lectura, ens acompanyarà tot un referent de l’hinduisme, el mestre Swami Satyananda Saraswati.
    Va viure molts anys a l’Índia, i ha publicat el llibre que comentarem “Las bases del Yoga” (Kairós).
    Però també ha publicat llibres en català, com “L’hinduisme” (Fragmenta) o els petits llibres “Viveka”, o “Mauna” (Advaitavidya).
    Amb el mestre Swami Satyananda Saraswati parlarem d’alguns dels conceptes que compartim al Retir L’art de viure, relacionats amb la realitat més profunda, o essencial. Parlarem de l’autèntic ioga, de meditació, i del silenci. 

Moltes gràcies Gaspar per tots els temes interessants que ens ofereixes. Però sobretot t’estic especialment agraïda per donar-nos l’oportunitat d’estar en presència d’un mestre com Swami Satyananda Saraswati. És un magnífic moment per omplir-nos de saviesa i de pujar el nivell de consciència.
    Gràcies! És un privilegi d’estar a La Comunitat. Una manera de créixer i aprendre amb un grup de magnífiques persones.

Em va agradar la metafora de la cobra en el tema de posar límits, tema sobre el que sovint preguntes. Quan ens posen límits o els posem hi ha sens dubte un aprenentatge a fer. Dues cares de la mateixa moneda que tenen a veure amb la relació amb l’altre, reflex d’aprenentatges prèvis que cal revisar. Això es hi ha estat per mi un cavall de batalla. Una dansa amb l’altre que em confronta una i altra vegada per aprendre a trobar aquest punt d’equilibri interior i de presencia amorosa cap a mi i cap a l’altre a la vegada. Estimar per sobre de voler tenir raó. Practicar una mirada amorosa i compassiva cap a mi i cap a l’altre.

Gràcies per aquests espais de reflexió segurs, amorosos i compassius 💫♥️

La setmana passada vaig anar a una sessió de bany de so, on s’utilitzen diferents instruments bols tibetants i de quars, gongs, shruti, monocordi, tambors, diapasons, veu, entre d’altres amb la intenció de fer una inmersió en els sons i vibració. Deixar-te anar, aquietar la ment.

Ahir al escoltar-vos em va venir la sensació resultant de l’experiencia, sense pensaments amb presencia, un benestar i una sensació interior de dissolució, de lleugeresa, de benestar profund, de no estar aquí ni allà, de pau… em preguntava si deu ser semblant a l’experiència iòguica d’experimentar aquest espai de quietud, apropar-nos a l’ésser que som en essència. Si més no, volia convidar-vos a anar a algun d’aquests banys de so i gaudir de l’experiència. Animar-vos a compartir eines que us hagin ajudat a trobar espais de quietud.

Gràcies

Una abraçada!

S'està mostrant 4 entrades - de la 1 a la 4 (d'un total de 4)
  • Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.