Mes de gener a La Comunitat

S'està mostrant 6 entrades - de la 1 a la 6 (d'un total de 6)
  • Autor
    Entrades
    Gaspar Hernandez
    Superadministrador

Aquest mes de gener de 2024, a la Comunitat L’art de viure, aprofundirem en la compassió, i l’autocompassió.
    A la primera trobada, via Zoom -i que, com sempre, podreu veure en directe, o enregistrada– us parlaré de la compassió i l’autocompassió, des de les tradicions contemplatives.Com sabeu les persones que hi heu assistit, l’autocompassió és un dels temes en què aprofundim -a través de pràctiques- al Retir de Manifestació Conscient. La primera trobada serà el dimecres dia 10 de gener, a les 19.00, com sempre. Teniu la meditació d’aquell dia -que farem en directe- enregistrada, per escoltar-la quan volgueu. És una meditació reflexiva. Ens ajuda a canviar la manera de pensar sobre un fet del passat, del qual no n’estem gaire orgullosos, orgulloses.
    La segona trobada serà dimarts 23 de gener, a les 19.00. Al Club de lectura, parlarem amb la psicòloga Assumpció Salat, a partir del seu llibre “Namasté: una actitud davant la vida” (Amat). 

Benvolguts,
    Suposo que, configurada pel context del lloc on vaig néixer i créixer, el concepte “compassió” sempre l’he viscut associat al de “pena”, “llàstima”. Suposo que, justament per aquesta associació, mai he viscut/percebut de manera massa positiva el fet de sentir compassió per algú o, encara més, pensar que sigui jo mateixa la que pugui generar compassió a algú (o sentir compassió per mi mateixa, que deu ser l’autocompassió). Amb aquesta mirada, la “compassió” entenc que no representa gaire res més que una feixuga llosa que recau damunt l’esquena d’algú…
    D’un temps ençà, a mesura que vaig penetrant en tots aquests conceptes i aprenentatges, el de la “compassió” sento que és un dels que em costa més de poder comprendre i endreçar dins meu. L’encaminaria millor si aquest concepte l’acompanyés del de la “comprensió”? (Enfocat així, la “compassió” la veig com una forma de llum, que ofereix una nova mirada o perspectiva).

Salut i fins demà,
    Queralt

Adela Geli Anticó
    Participant

Gràcies Gaspar per les reflexions sobre la compassió, ha sigut una sessió ben clarificadora i emotiva.
    Records,

Adela

Gaspar Hernandez
    Superadministrador

Gràcies Adela, i bon any! Celebro que la sessió sobre Compassió t’hagi estat útil.
    Una abraçada, i fins el dimarts 23
    Gaspar

Benvolguda comunitat,

M’agradaria saber quina es la mirada del món acadèmic o oficial (col·legi de psicòlegs) de l’espiritualitat en la psicologia i la psicoterapia. Fins ara, hqn vingut a la Comunitat referents de la psicologia i l’espiritualitat però no se si algun d’ells es docent universitari. Fa quasi 20 any que vaig acabar la carrera de psicologia, ha plogut molt desde llavors i tinc curiositat per saber i conèixer la situació actual en aquest aspecte.
    Rellegint el llibre proposat pel mes de febrer m’ha fer pensar en el paradigma occidental i com ho està integrant…
    Gràcies.

Gaspar Hernandez
    Superadministrador

Bon dia Montse, m’encantaria donar-te resposta. Et puc dir que gent que ha vingut, com el Dr.Bizquerra, Emma Ribas, Jenny Moix (encara no ha passat per la Comunitat, però hi participarà).. són docents universitaris. Però no puc donar la versió des del món “oficial”, com en dius. Et proposo que fem la pregunta a algun ddels propers convidats/es.
    Una abraçada, Montse, i fins aviat!

S'està mostrant 6 entrades - de la 1 a la 6 (d'un total de 6)
  • Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.