Etiquetat: El temps de les percepcions
- Aquest tema té 2 respostes, 2 opinions, i s'ha actualitzat per última vegada el fa 1 any, 8 mesos per
Gaspar Hernandez.
-
AutorEntrades
-
30 d'octubre de 2024 a les 11:30 #7353
Gaspar Hernandez
SuperadministradorAquest mes de novembre, a la Comunitat online L’art de viure, ens acompanyaran les psicòlogues Helen Flix i Patrícia Ramírez.
-A la primera trobada -com sempre, via Zoom-, el dimecres 6 de novembre, a les 19.00, amb la psicòloga Helen Flix parlarem de com viure amb més calma, i lentitud. També parlarem d’una de les especialitats de Helen Flix, la medicina tibetana.
-I a la segona trobada, el dia 20 de novembre, a les 19,00, ens acompanyarà la popular psicòloga Patrícia Ramírez. Serà al Club de lectura. Parlarem amb ella del seu darrer llibre, “Cómo tener tiempo para todo” (Grijalbo). Com podem organitzar-nos millor el temps, per donar a l’abast. Començant per descobrir els propis valors, i ser coherents amb ells.
-Aprofito per dir-vos -tal i com us vaig anunciar- que el mes de desembre ens acompanyarà el filòsof Francesc Torralba, parlant de la mort del seu fill, a partir del llibre “No hi ha paraules” (Ara llibres).
D’altra banda, ja teniu enregistrada la meditació d’aquest mes, “L’art de no fer res”.
7 de novembre de 2024 a les 08:48 #7436Anna M Muntané
ParticipantBon dia!
M’agradaria emfatitsar el concepte:”prendre consciència del temps de les percepcions” que he experimentat a la meditació del mes. Un concepte que m’ha semblat extraordinari i m’ha obert una via d’observació indispensable per aquests moments que estic transitant. Justament crec que n’he fet un gra massa de l’activitat màxima en el mínim temps possible i el cos m’ha regalat un vertigen que m’ha parat de cop. Ja porto temps enfadat-me amb aquesta acceleració que m’envolta i que m’arrossega a una incansable acció constant. Tant és així que poc a poc vaig deixant de banda el plaer de no fer res, m’aborreix estar parada amb la gran quantitat de coses que m’envolten i que m’agraden fer. Reflexiono sobre com pot ser que em s’aturi de fer coses que m’agrada fer-les? Son tants els estímuls que tinc al voltant i és tant elevada la meva creativitat que arriba un moment en que em satura la idea de no arribar a fer-ho tot. Dossificació de l’estímul, és el que em ve al cap, no se si algun autor en parla… Aquesta meditació m’ha fet reviure aquests contrast tant necessari de la permanència i la instantanietat. Justament aquest matí m’he regalat un documental de Sorolla on es presentava aquesta habilitat de l’autor de fer permanents els seus instants preceptius mitjançant la pintura, quina manera més bonica d’allargar el temps, autèntica alquímia. Tot plegat em sembla meravellós, hi seguiré jugant al llarg d’aquest més.
Agrair-vos infinitament aquest cercle d’aprenentage, gairebé mai no puc ser al directe però si en el diferit i agraeixo la quantitat de portes que m’obren els vostres col·laboradors. T’agraeixo Gaspar la teva habilitat per cercar-los i entrevistar-los. Gràcies, gràcies, gràcies.
Anna20 de novembre de 2024 a les 16:50 #7484Gaspar Hernandez
SuperadministradorGràcies a tu, Anna M. Celebro que t’hagi esta útil la meditació. Llegiré una part del teu comentari a la trobada amb la Patricia Ramírez en què parlarem del tema. Una abraçada
-
AutorEntrades
- Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.