Que es l’Ego

S'està mostrant 1 entrada (d'un total de 1)
  • Autor
    Entrades

Mentre escoltava a Xavier Ginesta em venia al cap el concepte de Self crec q del psicoanàlisi relacional, que fa referència a aquesta diferenciació objectal, jo i l’altre. Recordo una formació treballant l’autisme en els nens com aquest concepte i percepció m’ajudava a una millor comprensió. Fent referència a aquesta part organísmica, a aquella percepció que sóc diferent de l’altre.
    L’Ego, per mi, és una construcció identitaria, referint-me més a la narrativa identitaria, més que no pas a la percepció de mi mateixa, de qui sóc jo.
    És interessant la definició que fa el psiquiatra i terapeuta familiar, Juan Luis Linares al llibre “Terapia familiar ultramoderna” quan diferencia la Identitat i la narrativa identitaria. I com això determina la salut mental d’un ondividu. És una morada interessant en referència a la pregunta qui sóc jo. Com més constructes necessito per definir la meva identitat menys salut mental. Més neuroticisme.

Em venia també a la ment, Bateson i la Teoria dels Sistemes. Així com la Teoria de la Comunicació humana, de Watzlawick al parlar d’aquestes interrelacions.

Com sempre una xerrada interessant que es da curta.

Abraçada 😘

S'està mostrant 1 entrada (d'un total de 1)
  • Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.